donderdag 25 november 2010

Hoe borduur ik rond of ovaal...

Ik heb al een aantal keren de vraag gekregen: "Hoe borduur jij zo in het rond of in het ovaal?"
Vandaar dat ik deze keer een beschrijving met foto's erbij geef.

I've been asked several times: "How you embroidery or so around the oval?"
That's why I describe this time with photos please.


Ik gebruik de ovale nestabilitie dit keer, een pergomano-prikpen,
borduurgaren en een dunne naald.

I use the oval nestabilitie this time, a pergomano-lancing,
embroidery thread and a thin needle.



Als je het ovaal hebt uitgedraaid door de cuttlebug, zie je (als je goed kijkt hierboven) een randje die de nestabilitie heeft achtergelaten van het metaal van de nestabilitie.

If you've turned the oval by the cuttlebug, you see (if you look above) nestabilitie an edge that has left the metal of the nestabilitie.



Met de pergomano-prikpen (deze heeft een hele mooie dunne punt) prik je over het lijntje wat is achtergebleven op je ovaal. Als je heel rustig prikt kun je de gaatjes precies naast elkaar krijgen met een ruimte van ongeveer 3 mm. Je kunt natuurlijk zelf de afstand bepalen die je voor jezelf geschikt vind.
Daarna ga ik nog één keer alle gaatjes prikken, zodat de gaatjes een klein beetje ruimer worden, doe je dat niet dan krijg je op de voorkant te zien dat je met de prikpen het gaatje groter gebruikt hebt en dat is niet zo'n mooi gezicht.

The pergomano-lancing (this is a very nice fine point) shot up the line on what is left on your oval. If you're very quiet you can prick the holes right next to each other to get a space of about 3 mm. You can of course determine the distance you find suitable for yourself.
Then I again any holes piercing, so the holes are a little bit wider, do not you get on the front to see that with the sampler used and the larger hole that is not a pretty sight .


Dan borduur ik met één draadje. Ga iedere keer twee gaatjes verder en dan ééntje terug zodat het geborduurde lijntje doorloopt. Zo krijg je een mooi effen geborduurd lijntje.

Then I use an embroidery thread. Go every time two holes and then one further back so the line runs embroidered. So you get a nice smooth line embroidered.



Dit is het resultaat van mijn geborduurde ovaal.
Ik hoop dat jullie er zo wat aan hebben gehad.
Als jullie nog meer willen weten, en er graag uitleg over willen hebben mogen jullie me altijd mailen.

This is the result of my embroidered oval.
I hope you get some to have had.
If you want to know more, and happy to explain you may have to contact me.

Liefs Nicolet

Photobucket

12 opmerkingen:

  1. Jee, bedankt voor je uitleg Nicolet, dat moet ik ook eens een keertje proberen, het maakt de kaart net ff wat anders :)

    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor deze duidelijke tutorial , Nicolet. Ik ga het zeker ook eens proberen. Het ziet er altijd heel leuk uit. Creatieve groetjes van Christa.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is super, heel duidelijk beschreven!!
    Hugs Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastic tutorial Nicolet, very neat, thank you for sharing, take careX:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een onwijs leuke tutorial!!! Ga ik zeker een keertje uitpoberen en je kaartjes die je de laatste tijd hebt gemaakt zijn echt prachtig!!
    xxAngela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je een uitleg hebt neergezet over het borduren. Dank je wel hoor.

    Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie uitleg, mooi kaartje, ook die van eronder voor de DD, wat een bjoetie, schitterend papier!

    liefs Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk zo een uitleg.
    Ik wist het al als verwoed borduurster maar toch voor de leken onder ons is het geweldig.

    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thank you for the Workshop. This is a good idea. I often take a Fineliner and paint the seams.
    Hugs
    Melodie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What a fun idea! Thanks for sharing!

    Have a great weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bedankt voor deze tutorial Nic, ik had er zelf nooit aan gedacht dit eens te doen maar ik vind het een geweldig idee, ik zal het onthouden!

    Groetjes Krista

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langs bent geweest op mijn blog en ik waardeer het dat je een bericht achterlaat. Dank je wel!!
Groetjes Nicolet